Update: 15 minuten na het posten van deze blog was het gefixt en alles doet het nu weer! 🙂
Bij een website maken komt veel kijken. Nu houden wij er erg van om alles zelf uit te vinden en te ontwikkelen. Ik ben dan ook mega trots op dat we dit allemaal zelf voor elkaar hebben gekregen!
Bij een lancering gaat nooit alles 100% goed natuurlijk, maar een werkend betalingssysteem was wel fijn geweest haha. Bij de testfase deed alles het perfect. We hebben alles dubbel gecheckt voor de lancering en we waren er helemaal klaar voor. Eenmaal online kwamen de eerste mailtjes binnen: betaling mislukt, betaling mislukt, betaling mislukt. oeps. 🙈
Onze openingsborrel veranderde in urenlange telefoongesprekken, google afstruinen en uitzoeken waar het nu aan kon liggen. Uiteindelijk kwamen we er achter dat ons betalingssysteem niet compleet geactiveerd was. Wat blijkt, je moest per betalingsoptie op het RODE KRUISJE drukken om nog een extra aanvraag te doen. Wie heeft dat bedacht, een rood kruisje?! 😅 Doe een leeg vakje, een groen vinkje of wat dan ook. Maargoed, dan doen we dat toch even snel en zijn we ’s avonds laat alsnog online. Dachten we.
Het bleek dat we nog een verificatie bij het betalingssysteem moesten afwachten wat enkele dagen kon duren. Vervolgens kregen we een opmerking dat we alleen ons account konden verifiëren met een zakelijk bankrekeningnummer. Uhm… die had ik ook nog niet haha. Ja, ik ben al zo’n 8 jaar eigen ondernemer maar heb nog nooit een zakelijk rekeningnummer gehad. Nooit echt nodig geweest ook, tot nu.
Dan ga je bij je eigen bank kijken want dat zal wel het snelste gaan denk je. 6 weken. oke. en. nu. Gelukkig online een bank gevonden waarbij het binnen 5 minuten zou kunnen. Daar promoten ze mee in ieder geval. Uiteindelijk binnen 24 uur voor elkaar, beter dan 6 weken 🙂 Stel je voor, de komende 6 weken kun je nog steeds niet bij ons bestellen. Dat zou wel echt een flop zijn.
De minuut dat het account was geactiveerd, hebben we dit weer ingediend bij het betalingssysteem. Dit kon weer enkele werkdagen duren. Uiteindelijk kregen we de reactie: we kunnen jullie algemene voorwaarden niet vinden op jullie website, deze moet eerst toegevoegd worden voordat we verder kunnen gaan. Deze link was inderdaad weggevallen. Gelijk binnen 1 minuut weer toegevoegd maar vervolgens moet je weer enkele werkdagen wachten.
Iedere dag dacht ik weer, vandaag gaat het dan echt lukken en kan ik eindelijk de post plaatsen. Inmiddels is het alweer vrijdag en zijn we nog steeds aan het wachten. We proberen geduld te houden en rustig af te wachten. Wat willen we graag dat alle bestellingen gewoon geplaatst kunnen worden en dat we iedereen gemakkelijk kunnen helpen. Maar we houden even geduld en vertrouwen er op dat het snel goed komt. Hopelijk is het heel snel voor elkaar en kunnen we nu echt, helemaal volledig, live! 😍
Als je ons kent, weet je dat dit een typisch ‘Arne & Melissa’ verhaal is. We kunnen er wel om lachen, maar zien het voortaan liever gewoon in 1 keer goed gaan haha. Mocht je ooit een webshop willen starten, vraag ons gerust om hulp want we weten nu precies wat er allemaal mis kan gaan! 😂
Veel liefs,
Melissa <3